Rovaniemeläinen SportaPost kehittää urheiluseurojen yhteisöllisyyttä ja brändäystä enkelisijoittajien avulla

KUVA_sportapost

SportaPost on hiljattain markkinoille tullut työkalu, jolla kuka tahansa voi tehdä ammattimaisesti ja nopeasti sisältöä sosiaaliseen mediaan. Jo 150:n suomalaisen ja ruotsalaisen urheilujoukkueen käyttöön ottamaa applikaatiota lähdetään kehittämään eteenpäin nimekkäiden enkelisijoittajien avulla.

Rovaniemeläiseen startup-yritykseen ovat lähteneet mukaan Stefan Lindberg, Reima Linnanvirta, Fabian Sepulveda ja Jouni Karjalainen. Kaikki neljä sijoittajaa tuovat oman erikoisasiantuntemuksensa SportaPostin kehittämistyöhön.  Finnish Business Angels Networkiin (FiBAN) kuuluva tiimi on sijoittanut SportaPostiin rahoituskierroksella 40 000 euroa.

Kansainvälisestä yrityskentästä pitkän kokemuksen omaava Stefan Lindberg on ollut itse sijoittajana mukana mm. Jungle Juice Barissa ja Leipomo Keisarissa, enkelisijoittaja ja hallitusammattilainen Reima Linnanvirta on erikoistunut varhaisen vaiheen kasvuyhtiöiden kehittämiseen sekä muun muassa DNA Oyj:ssa ja Instrumentariumissa vaikuttanut Jouni Karjalainen antaa nykyään rahoituksen neuvonantopalveluja Treasury Advicen Oy:ssä. Tekniikan, liikkeenjohdon konsultoinnin sekä pankkitoiminnan aloilta yli 20 vuoden kokemuksen omaava Fabian Sepulveda opettaa tällä hetkellä Aalto-yliopiston startup- ja bisnespuolella.

SportaPostin perustaja ja toimitusjohtaja Mikael Kojo on esittäytynyt sijoittajille FiBanin omien pitchaustilaisuuksien lisäksi Slushissa sekä Rovaniemen Kehitys Oy:n järjestämässä 180 sekuntia -pääomasijoittajatapahtumassa.

”Fiilikset ovat korkealla. Vasta vuosi sitten ryhdyin yrittäjäksi ja näin paljon on tapahtunut. Nyt otetaan seuraava, iso nykäisy eteenpäin”, kertoo Mikael Kojo, jolla on yli 10 vuoden kokemus sisällöntuotannosta sosiaalisessa mediassa ja erityisesti urheilussa.

Kojo jatkaa palvelunsa kehittämistä ja tähtää uusilla kasvuresursseilla kansainvälisille markkinoille

Valmiiden, helposti muokattavien pohjien avulla jopa harrastetason urheilujoukkueet voivat luoda pro-tasoista sisältöä otteluennakoista, tuloksiin, pelaajakortteihin ja kokoonpanoihin muutamassa sekunnissa. Joukkueen lisäksi fanit saavat parempaa sisältöä.

Sisältötyökalun lisäksi SportaPost on luonut kokonaan uuden mainospaikan. Mikael Kojon mukaan joukkue säästää rahaa, kun sen ei tarvitse käyttää kalliita mainostoimistoja tai monimutkaisia kuvankäsittelyohjelmia.

”Joukkue voi itse asiassa jopa tienata rahaa käyttämällä SportaPost -sovellusta, kun perinteisten laita- ja paitamainosten rinnalla seurat voivat hankkia näkyvyyttä sponsoreilleen sosiaaliseen mediaan, jossa mainos tavoittaa enemmän ihmisiä ja on helposti mitattavissa”, Kojo sanoo.

Sovellus on luotu iOS- ja Android-alustoille.  Sovellus on ladattavissa ilmaiseksi.

LISÄTIETOJA: Sportapost Mikael Kojo, Founder/CEO +358 40 551 3182 mikael@sportapost.com www.sportapost.com/fi/